Dalam Minggu nie akak ada lah mengunjungui Restoran kontroversi KFC tau....akak masuk KFC nie sebab ada orang belanja jew...kalau tak memang takde nye akak nak singgah KFC nie...Akak tak suka sangat makan makanan fast food...bukan kedekut tapi tekak akak tak berapa nak terima *aluuuuuuuuuu*
Bila dah rasa umur makin meningkat nie...selera pada pelbagai jenis masakan berunsur ayam ni dah berkurangan...akak lagi rela ambil lauk ikan kalau nak makan sebab ikan protien dia lagi tinggi dan takde lemak sangat berbanding ayam *baikkkk dokter.....*
Kita pernah dikejutkan dengan beberapa video yang boleh membuatkan kita rasa macam nak hempuk kepala staf KFC yang agak kurang adab seperti 2 video kat bawah nie :
Haaaa......ni nama nya Kentucky Fried Kaki....memang paling sedap dialam semesta okeh...bluwekkkk!!!
ishhhh...bebudak nie kan suka bagi akak paranoid tau tengok...kembang jubo akak nak makan !
Dan yang paling latest sekali adalah video pergaduhan antara staf KFC dengan customer cina...nama nya akak tak tahu sape...memang lah dalam kes nie customer cina tu yang memaki hamun staf KFC...sampai staf KFC nie berlagak seperti Jet Lee okeh *lajuuuuuu tau dia tumbuk* seram akak tengok...Akak malas nak komen lelebih pasal kes nie....nanti kata akak nie berat sebelah...
Bagi akak memang ada betul nya ungkapan "Costumer Fisrt" "Costumer is always Right" "Costumer is King" tapi akak taknak semua gelaran tu bila jadi customer..akak mahu jadi costumer diva jeh *tetiberr*..actually bila kita jadi customer ni kita kena ingat dan paham apa situasi yang tengah berlaku...tak boleh la nak memaki hamun sesuka hati...memang kita ada hak bersuara sebagai pengguna tapi hak kebebasan bersuara tu tak boleh lah kita translate kan dengan memaki hamun...banyak lagi kata kata yang boleh menyentap sanubari diorang walaupon kita cakap dengan bahasa yang sangat simple dan sopan..
Akak ada jugak pengalaman bekerja sebagai Cashier di Carrefour Mid Valley dan Subang Jaya *berani mati okeh mention employer lama* tak lama dulu...Ya ampun memang sabar betul dengan perangai customer nie okeh...lagi-lagi costumer cina..terlalu cerewet dan banyak songeh...tapi bukan semualah ade jugak cina yang paham dan baik hati *sorry warga cina jangan carut akak okeh* it's just my experiences only and i wanna share it with others...so uolls nak carut akak ke ? ada akak kesahhh ??? kelompok costumer kedua yang akak tak tahan dengan perangai banyak songeh ialah customer Arab...hurmmmm akak kalau nak citer bab nie memang tak cukup...banyak sangat nak kongsi cerita dengan uolls..
Berbalik pada kes KFC tadi...*sorry ye jah..akak kuat menyimpang pulak... * akak beratur bagai nak rak okeh tunggu turn nak order...Bila dah turn akak ambil order maka terkesima lah akak dengan kehenseman staf KFC ituew...hee hee merembes okeh ! terus terkeluar ayat bacul nie dari mulut akak : "Saya Nak Ayam tapi Tak Nak Kena Tumbuk " hee hee *larikkkkkkkkkkkk* nasib baek anak ikan itu hanya melemparkan senyuman nya pada akak...nasib tak melemparkan penumbuk nya pada akak..
hee hee tersirat betul la video nie...walaupon diorang tak buat lawak...tapi akak senyum2 kambing jew...harap-harap lepas nie semua staf KFC lebih bertindak mengikut akal jangan ikut nafsu...yang customer pulak jaga sikit mulut tu..jangan sampai orang tua-tua kata "kerana mulut badan binasa" tu yang dapat penerajang tanpa bayangan tetiber tuh ! hee hee adios
Tiada ulasan:
Catat Ulasan